search

Způsoby dopravy a rozměry zásilek

Co přesně znamená, že zboží lze zaslat Českou poštou jako drobné zboží od 95 Kč?

Vzhledem k tomu, že je v naší nabídce poměrně hodně položek, které jsou malé, jako např. osiva, semena, pasti a jiné drobné zboží nenáchylné k poškození přepravou, zavedli jsme možnost zaslat takovéto položky v obálce jako tzv. doporučené psaní za cenu již od 95 Kč v případě platby předem = platí jak pro platbu převodem z účtu, tak on-line přes platební bránu. Tato zásilka je však limitována hmotností, rozměrem a hodnotou zasílaného zboží. Pokud jde o hmotnost, tak ta nesmí přesáhnout 2 kg, velikost pak musím být maximálně 50 × 35 × 5 cm. V praxi to tedy znamená, že jsme předefinovali položky, které je v obálce možné zaslat včetně maximálního počtu. Bohužel není technicky možné naprogramovat „košík“ na každou možnou kombinaci položek, byť se může jednat o tzv. obálkové zboží, kterou zákazník vytvoří (hmotnost uhlídat lze, avšak nelze předem vědět, jakou velikost daná kombinace objednaných položek bude mít coby zásilka), proto při nákupu více různých položek (drobného zboží) si vyhrazujeme právo na rozhodnutí, zdali objednávku v obálce zaslat lze či nikoli, a proto není možné zvolit tuto možnost přímo při objednávání zboží. Pokud tato možnost je, je zákazníkovi oznámena zasláním zprávy prostřednictvím e-mailu v podobě upravené objednávky, kde je tato změna provedená. Pokud si zákazník tuto formu dopravy nepřeje (např. preferuje jiného dopravce než Českou poštu), je mu zboží zasláno dle původní objednávky za cenu v ní uvedenou.

Dále by vás mohlo zajímat v jakém režimu zaslání jsou tyto drobné zásilky odeslány.

V jakém režimu zaslání jsou odesílány zásilky v košíku uváděné jako „Česká pošta (drobná zásilka do 2 kg), ...?“

Tento typ doručení je v režimu tzv. ekonomický, což dle České pošty znamená, že jsou zásilky doručovány zpravidla druhý pracovní den po dni podání.

Rád(a) bych si objednal(a) např. sáček osiva, řekněme hrachu, ale poštovné je v poměru hodnoty zboží vysoké. Je nějaká možnost, jak případnou objednávku zrealizovat za „rozumnou“ cenu za dopravu, např. v obyčejné obálce apod.?

Zaslat, řekněme osivo hrachu či podobné zboží v obálce možné je, avšak je třeba, a je to podmínka, aby zásilka měla své identifikační číslo, tj. číslo zásilky, a to nám oproti běžnému zaslání v obálce (jako např. běžné psaní) prodražuje. Nejlevnější možný způsob dopravy na e-shopu PROHOPO.cz je tudíž typ zaslání Česká pošta (drobná zásilka do 2 kg), převodem na bankovní účet nebo platba on-line přes platební bránu. Jiný levnější způsob možný není.

Co není běžné balíkové zboží?

Mezi tyto položky patří objemnější zboží jako jsou sudy, kádě, barely, přepravky, zboží delších rozměrů přesahující 120 cm či velikost zásilky přesahující rozměry 120 x 60 x 60 cm či hmotnost 31,5 kg.

Objednávka má hmotnost nad 90 kg a v košíku se nabízí možnost k výběru dopravy: „Jedná se o nadměrnou zásilku (nad 90 kg). Cenu a způsob dopravy Vám co nejdříve upřesníme.“ Co to v praxi znamená?

Pokud zákazník objednává zboží, které svým objemem či hmotností přesáhne 90 kg, je třeba zvolit vhodný možný způsob dopravy, jak případně objednané zboží k němu dostat. Vždy se nabízí několik možných variant, které však již nelze přímo do „košíku “ naprogramovat, jelikož se již zpravidla jedná o zásilku ne balíkovou, nýbrž paletovou. A zde jsou jiné přepravní podmínky než u té balíkové. Nákladní přeprava má tzv. přepravní pásma nebo zóny v souvislosti na PSČ místa nakládky a vykládky, tudíž náklady na přepravované zboží jsou odlišné, byť se jedná o stejně těžkou zásilku. Dále jsou tyto typy zásilek expedovány na nevratných paletách (není-li uvedeno jinak), které je třeba také započítat do celkových nákladů na přepravu. U těchto typů přijatých objednávek nezávazných pro kupujícího tedy vybereme nejvhodnější a nejlevnější aktuální možný způsob dopravy, který uvedeme do tzv. upravené objednávky, a tu následně prostřednictvím e-mailu zákazníkovi odešleme. Upravená objednávka obsahuje jak způsob dopravy, tak konečnou cena za dopravu. Objednávka je vždy expedována až po odsouhlasení nákladů na přepravu kupujícím.

Zamýšlím objednat zboží, které je evidentně objemné nebo těžké. Je možné, aniž bych zboží objednal(a), zjistit způsob a cenu dopravy?

ANO, je. Pro výpočet nákladů na přepravu a způsob dopravy je třeba zaslat následující údaje na info@prohopo.cz, případně využít kontaktní formulář níže.

  • kód produktu (nezaměňovat s EAN kódem)
  • množství od daného produktu
  • přesné PSČ místa vykládky

Mám možnost využít vlastní svoz k vyzvednutí objednaného zboží, mohu jej tedy využít?

ANO, pokud má kupující možnost využít vlastní svoz objednaného zboží, může jej využít. V tomto případě je nutná dohoda předem a následná úprava objednávky, tj. bez účtování dopravného. Kontakt pro využití vlastního svozu je +420 777 727 835, případně objednavky@prohopo.cz.

Cena dopravy mi připadá poměrně drahá.

Bohužel vše má svou hodnotu, a to i doprava zboží. To, že zásilka doputuje k zákazníkovi znamená, že musí projít určitým procesem, který má svou hodnotu, jen pro komplexnost:

  1. objednávka se musí vychystat = již zde vznikají náklady na přepravu
  2. vychystané zboží putuje do balícího materiálu = balící materiál také něco stojí, zdarma není
  3. zabalenou zásilku musí prodávající opatřit adresním štítkem případně dalšími logistickými značkami (křehké, neklopit atd.), tisk a pořízení těchto samolepek jsou také náklady promítnuté do výsledné ceny za dopravu
  4. samotná cena dopravy, kterou si účtuje přepravní firma
  5. všechny náklady viz. předchozí body se navýší o platnou DPH

Pokud si tedy vše výše uvedené sesumírujeme, zjistíme, že poměrně drahá cena za dopravu je relativní pojem. Každá objednávka si musí na sebe vydělat a bohužel nelze dotovat náklady na přepravu. Abychom však zákazníkům přeci jenom dokázali nějakým způsobem s náklady na přepravu „pomoci“ a poděkovat za útratu, máme nastaveny určité limity odvíjející se z celkové hodnoty objednaného zboží a hmotnosti či množství zásilek na danou objednávku. To nám umožňuje při splnění těchto limitů nabídnout zákazníkovi 100%, případně 50% slevu na dopravném viz tento odkaz

Proč je nastavený minimální limit objednávky 150 Kč a co to přesně v praxi pro nakupujícího znamená?

Minimální limit objednávky 150 Kč platí pouze pro objednávky s osobním odběrem na některém z 5 výdejních či předávacích míst, poněvadž náklady na dopravu objednaného zboží na vybrané výdejní či předávací místo kupujícím jsou v režii prodávajícího. Objednávek, které jsou zasílány se tento limit netýká, poněvadž náklady na přepravu jsou v režii kupujícího. V praxi to tedy znamená, že nelze objednat zboží v menší hodnotě než 150 Kč a osobně si ho vyzvednout, avšak lze objednat zboží v menší hodnotě než 150 Kč a nechat si ho zaslat.

Přihlašte se k odběru novinek